Onze applicaties
Medicatie op het juiste moment op de juiste plek. Dat kan door slim gebruik te maken van onze applicaties. Of je nu in een openbare apotheek, zorginstelling of apotheek voor zorginstellingen werkt. Kies zelf de applicaties die jou gaan helpen.
Klanten trekken een nummertje en even later wordt aan de balie een zakje overhandigd. Dat gebeurt niet zomaar. Achter de schermen heeft iedereen een eigen taak. Het takenpakket van de apotheker is echter behoorlijk uitgebreid. En bij die taken komen grote verantwoordelijkheden kijken. Laat je assisteren door onze handige applicaties.
Aansturen & Controleren
Het Apotheek Dashboard denkt mee als het gaat om assortiment- en voorraadbeheer. De applicatie geeft adviezen, bijvoorbeeld over het toevoegen van de juiste producten aan het assortiment of juist het verwijderen van uitlopende en incourante producten. Uitzonderingen kun je zelf aangeven, waardoor je als apotheker gewoon de regie over jouw assortiment en voorraad houdt.
Meer voorraadcontrole waar dit moet en minder waar dat kan. Met de Voorraad Controle applicatie stel je per type product in hoe vaak een controle moet plaatsvinden. Hiervoor biedt de applicatie een handige checklist. Nadat eventuele afwijkingen zijn geregistreerd, wordt de voorraad automatisch verwerkt in het AIS. Dat werkt wel zo makkelijk.
Bestellen & Beheren
Vergroot de kans dat het bestelde geneesmiddel daadwerkelijk geleverd wordt. Zeker in deze tijd van medicijntekorten wil je hier alles aan doen. Bestel je het liefst in bulk? Dan kan het Bestel Portaal de bestelling uitsplitsen per voorkeursleverancier. Is een besteld verpakkingsaantal niet voorradig maar het medicament wel? Dan wordt automatisch gecorrigeerd naar een ander verpakkingsaantal. Het portaal maakt verschillen inzichtelijk tussen nazendlijsten van de groothandel/leverancier en de apotheek. Zo weet je welke nazendingen je kunt verwachten, zonder in allerlei portalen in te loggen. Door de koppeling met het receptnummer volg je vanuit het Logistiek Portaal de actuele status van de recepten.
Het Centralfilling Portaal is ontwikkeld om de apotheker en assistenten altijd en overal inzicht te geven in de status van recepten. Het gaat hierbij om recepten die ter productie zijn aangeboden aan een hub of leverancier. Voordat de recepten in een batch naar de hub of leverancier verstuurd worden, optimaliseert het portaal de batches op basis van voorkeurslabel, beschikbaarheid en tijdelijke alternatieven. Indien gewenst kunnen bijsluiters van de geleverde recepten automatisch in bulk worden geprint. Zo geef je het klaarmaken van recepten uit handen, maar behoud je controle.
Een volledig AIS te geavanceerd? Dan biedt het Voorraadbeheer Portaal een mooie oplossing. Met het Vooraadbeheer Portaal registreer je uitgiftes, recalls en de nieuw binnengekomen voorraad eenvoudig met een handscanner. Is er niet meer genoeg op voorraad? Dan wordt een nieuwe voorraad besteld bij een collega apotheek of groothandel. Alle transacties vind je nadien terug in een overzichtelijk logboek.
Traceren & Leveren
Het Logistiek Portaal biedt zowel de apotheek als de patiënt inzicht in de status van recepten. Van receptverwerkingen en bestellingen tot aan de aflevering in de apotheek of aan huis. Via e-mail of SMS ontvangt de patiënt statusupdates. Betalen kan gemakkelijk via een betaalverzoek. Door de kijksluiterkoppeling voeg je meteen de belangrijkste informatie uit de bijsluiter toe. Mocht de patiënt het recept door iemand anders willen laten ophalen, dan kan hij of zij eenvoudig een machtiging afgeven via het portaal.
De Bezorgapp is ontwikkeld voor de bezorgers van de apotheek. In de app zien zij welke kratten of receptverpakkingen bezorgd moeten worden en welke bezorgroute geadviseerd wordt. Door de koppeling met het Logistiek Portaal kun je vanuit de apotheek meteen de status van een bezorging zien.